MEKANIN AKLI
U M Ö B ’ 1 4 I 1 9 – 2 7
H a z I r a n 2 0 1 4 I T r a b
z o n
Yürütücü: Doç.Dr. Pelin Dursun Çebi I Katılımcılar: Serkan Katipoğlu, Sezin Çelik, Ayça An, Ayşegül Er,
Kübra Demir, Beyza Merve Uzun, Ayşegül Çelenk
Atölye Üzerine...
Mekanı anlamak ve
anlatmak hedefiyle biçimlendirilen atölyede temelde şu sorulara yanıt
aranmıştır:
Mekanın bilgisi, mekanın aklı nasıl çözümlenebilir, üzerinde nasıl
konuşulabilir?
Bu akıl nasıl bir yaşam biçimi üretir? Potansiyelleri, sınırlamaları,
kuralları nedir?
İstenen yaşamı biçimlemek üzere bu akıl bozulup yeniden nasıl
kurulabilir?
Mekansal ağ, Akış,
Hareket, Sistem, Mekanı Kuran Kurallar, Kodlar, Mekansal Eşikler, Süreklilikler,
Algı tartışılan ana kavramları biçimlemiştir. KTÜ Mimarlık Fakültesi Binası’nı
bir araştırma alanı olarak ele alan atölye bütününde üç adımlı tasarlanmıştır:
atölye 1: ktü
mimarlık fakültesi’ni yaşanan bir mekan olarak anlatın
ele alınan sorular:
mekanı nasıl anlıyor,
nasıl kavrıyoruz?
mekan üzerine nasıl
düşünüyoruz?
mekan üzerine nasıl
konuşuyoruz?
mekanı nasıl okuyoruz?
atölye 2: ktü
mimarlık fakültesi’nin mekansal strüktürünü anlatın
ele alınan sorular
mekan ne tür bir ağ
kuruyor?
bu ağ nasıl bir kurala I
kurallara temelleniyor?
nasıl bir yaşam biçimi
üretiyor?
nerelerde, neden, nasıl
bir araya geliyoruz?
neyi, ne kadar, nasıl
görüyoruz?
nereye, nasıl gidiyoruz?
atölye 3: ktü
mimarlık fakültesi’ne ilişkin olası yeni senaryolar üretin
var olan yaşamı I aklı
bozup yeniden üretseydik neler düşünebilirdik?
araştırma odaklı bir
yaklaşımla tasarlamak mümkün mü?
mimarlık bilgisini,
mekan farkındalığını bu anlamda çoğaltmak mümkün mü?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder